14 juni, 2009

Almanacka till min mamma


Denna almanackan gjorde jag till min mamma som har väldigt mycket att göra och behöver att ha koll på tider etc.. Det är en liten kalender som man har transparenta fickor där man dekorera hur man vill eller spara kvitton. Här har jag använt mig av en Penny Black stämpel, samt några blommor.








På baksidan fanns det ytterligen två fickor där jag valde att göra ett kom ihåg papper för alla saker man ska göra i vardagen.


Och för att min mamma inte ska glömma att varva ner ibland så gjorde jag en baksida med en passande text. Vet inte om det är så tydligt men texten är:

Jäkta inte,oroa dig inte!
Du är här bara på ett kort besök
Så glöm inte att stanna
och lukta på blommorna!

*-*

2 kommentarer:

  1. Gud vilken fin och omtänksam gåva. :-) /Lady Violett

    SvaraRadera
  2. Tack så mkt! MM,mamma behövde den och så hittade jag den ur gulliga stämpeln så var halva jobbet gjort=)

    SvaraRadera

Kul att du har hittat hit!