07 juni, 2009

Scrapbookingnörd!

Jag är en stolt scrapbooking nörd! =)
Hur vet man då om det stämmer in på en själv? Jo när man säger att jag ska bara göra en layout/kort men blir sittande 3-5 timmar en fredagkväll eller när man sitter i timmar och spanar in andras bloggar för att finna inspiration.

Scrapbookingnörd=
Scrapbooking är en engelsk term som kan användas när man i stället för att bara sätta in foton i album även sätter in en massa andra saker. Man klipper, klistrar och sätter in klistermärken, biljetter, dikterr osv.

Nörd kommer från engelskans slangord nerd och är en stereotypiskk, oftast lätt negativ benämning på en person som har ett fixerat intresse eller intresseområde.

Men i mitt fall är det en possitiv benämning-ett stort intresse! Känner ni igen er??

*-* Michaela

3 kommentarer:

  1. Ja, fast inte på scrappbooking. Men jag nördar in på nästan allt jag gör. Speciellt musik.

    SvaraRadera
  2. jag har alltid velat hålla på med scrapbooking men sen när jag börjar ger jag upp direkt för det blir aldrig sådär coolt som man tänkt sig :/

    SvaraRadera
  3. hehe..förstår den känslan,det är ett riktigt pill jobb men kul när det blir bra=)

    SvaraRadera

Kul att du har hittat hit!