12 juni, 2009

Tackkort utöver det vanliga

Kort 1:







Detta är ett tackkort som jag har gjort med min favorit stämpel pennyblack,kan användas till alla tillfällen! Här har jag gjort ett eget kort eftersom det är en annan typ av vikning, skärde av en carstock på längden, bredden ca 14 cm sedan kapade jag efter hur brett korten jag ville ha samt var öppningen ska vara. Målade stämpeln med aquarell pennor samt satt på små söta blommor för att göra det mer 3D, blommorna satte jag även inuti kortet för att ha en röd tråd. Snöret sitter fast under igelkotten och håller ihop hela kortet.
Kort 2:







Detta kort är gjort på samma sätt som ovan men med en annan stämpel. Även här har jag satt på blommor för att få en 3d effect samt att de finns inuti kortet också.

Testade att göra en egen sigill på baksidan av kortet, ska verkligen beställa en egen stämpel som jag kan använda i fortsättningen men bra för stunden! Vet någon vart man kan beställa en egen stäpel-handgjort av....????




Nu åker jag snart till lite mer södra breddgrader=) njae, kanske inte så varmt men till lilla Thn i allafall. Fick tips av emma som ska ta med alla min skrapp saker ner på söndag så jag kan pyssla hela sommaren!!


*-*

1 kommentar:

  1. tror Sofia hade hittat en sida där man kunde beställa sådana stämplar...ska höra mig för lite. Vill oxå ha en sådan. See u!

    SvaraRadera

Kul att du har hittat hit!