24 augusti, 2009

Beskrivning hur du gör en almenacka


Har gjort en almenacka med min nya favorit stämpel-gorjuss girl! Här kommer lite beskrivning hur jag har gått till väga!


En kalender där man kan göra egna framsidor, den storlek man vill ha.


Skärt ut papper i passande storlek,papperet är från panduro.


En fram och en baksida.


Här har jag färglagt stämpeln och skärt ut den. Har använt mig av aquarell pennor som man målar med pensel. Har även gjort håret ljusare tack vare maskering.


När stämpeln och papperet är färdigt så ska man komma på en layout på almenackan. Jag har valt att skära ut denna cirkeln i ett kraftigare papper.


Målade den svart och lade på lila glitterlim.


På pappret har jag sedan limmat en bit svart punchinella,sedan limmat dit cirkeln och sedan satt fast stämpeln med 3d-kuddar. På cirkeln har jag satt fast glitter stenar i ljusrosa/lila. Stämpeln har också fått sig en piff med svarta pärlor på klänningen.


Lite mer strasstrenar på vänstersidan av stämpeln.


Ett gemhjärta på högersidan, den hakar man fast i punchinellen.


Utstansade siffor limmades fast högstupp på papperet.


På baksidan står det: Nunc aut nuncuam som står för" Nu eller aldrig" vilket jag kände skulle kunna uppmuntra ibland när man är osäker över ngt att känna att man ska våga!


*-*



1 kommentar:

Kul att du har hittat hit!