04 oktober, 2010

Projektet är i hamn! Duk=skål

Nu är mitt lilla projekt äntligen färdigt. Allt började för ngt år sedan när jag hittade en idé om att göra en skål av en virkad duk. Tyvärr så hade jag ingen duk så jag skulle göra en själv, att lära sig virka var inga problem men att sedan förstå och läsa mönstret var något helt annat. Blev en aning sur på detta så jag gav upp och lade ner allt i en låda. Och så tillbaka till nutiden så är det väldigt många och duktiga kvinnor på jobbet som virkar och stickar, så jag kom på att detta är ett ypperligt tillfället till att få ordning på duken. Sagt och gjort och med handledning har jag rott seglet ihamn och färdigställt duken/skålen. =) Från en färidig duk till en skål. Har stärkt duken med hälften lim hälften vatten, är lite missnöjd med stabiliteten så eventuellt får jag gå en omgång till med stärkelsen. Se och skåda mitt fina projek!!! *=)


4 kommentarer:

  1. Hej!

    Den blev verkligen superläcker!!! Vad kul att det funkade :o)

    Kram på dig!

    /Lovisa

    SvaraRadera
  2. Cool idé, jag gillart! Du kan ju köpa dukar på loppis annars om du vill göra fler, känns mindre tidskrävande ;)

    SvaraRadera

Kul att du har hittat hit!