31 oktober, 2011

Renoverad brudkista

Har haft en projekt en längre tid, fick en gammal brudkista från mormor som jag har renoverat upp. Bild 1. visar hur den från början var blå med koppar beslag. Min första tanke var att måla överallt till vitt, sedan testade jag att putsa upp kopparen men detta var ett jobb som tog evigheter samt efter 2 månader var det lika fullt och erjat igen. Bild 2. Visar slut resultatet där jag först använt en röd metallfärgs primer sedan vit metallfärg. Pill jobb!! Och sedan har jag suttit med en liten pendel för att få det snyggt vid beslagen.. ;)

4 kommentarer:

  1. Hejsan,
    vad inspirerande! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt brudkisteprojekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
    Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera
  2. "Pendel"? Du menar pensel va?
    Hursom; Snyggt blev det.

    SvaraRadera
  3. Tack! Haha.. Du är den första som kommenterat det där;) orkade inte ändra! Yes, det är en pensel såklart. Michaela

    SvaraRadera

Kul att du har hittat hit!