26 februari, 2012

Varför är killar så svåra? Manligt 80 års kort

Det här med manligt och kvinnligt är en intressant diskussion, som också pågått i evigheter. Diskussioner t.ex blått kontra rosa, manligt eller kvinnligt sätt att köra bil etc.. Alltid lika roligt att prata om. En sak jag finner väldigt intressant är barn vars föräldrar har konsekvent valt att ha neutrala färger, inte leksaker med prinsessor i rosa etc utan färger som fungerar till båda könen, trots detta vill flickor vill ha rosa kläder, prinsessor som om det vore i generna när inte miljön skapar det. Ja intressant!! Just det här med manliga och kvinnliga färger, så har jag i veckan gjort ett grattiskort till en 80 årig man. Att göra kort till killar tycker jag är lite knivigt. Till tjejer så kan man drösa på med varma färger, blommor och små plock men till killar vill jag i te riktigt vara så sockersöt utan skala ner det lite. Detta kortet är en vanligvikning, papper från mina gömmor, gröna tejpen från panduro( precis som washi tape;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du har hittat hit!