10 april, 2012

Grattiskort som matchar inbjudningskort

Igår hade jag en dag då jag satt som klistrad framför datorn, egentligen gjorde jag inget;) Har skapat en testblogg så jag kan leka med olika layouter och stilar! Var på kalas i söndags, en vän som fyllde 25. Gjorde ett kort som inspirerades från hennes inbjudningskort-bruna och rosa. Vikning: vanlig kortvikning, stämpel: egen målad bild från fotografi, bokstäver och papper från Scrapperra.




Framsidan 


Har använt mig av en vit cardstock som kortbas, sedan ett offwhite papper där jag har distressat swirls och text Beautimus. Pappret som är horisontellt är i två lager, ett ljusrosa papper under det lila/rosa. Bilden har ett brunt papper under för att få fram lite dimension, tyvärr syns inte det bruna så väl. Bilden är målad på promakerpapper vilket är högglansigt och lite hårdare. Bilden är sedan häftad fast på kortet.

Insidan

Baksidan: Brukar ha en egen text men måste beställa en ny. 
Blev visitkortet istället vilket fungerar men inte lika snyggt,
  


1 kommentar:

  1. Vilket coolt kort, det gillade jag!:)
    Hoppas allt är bra med dig! Kram

    SvaraRadera

Kul att du har hittat hit!